Over ons - Grote Maten voor weinig
Met recht is Grote Maten voor weinig aan de Hoofdstaat in Tolbert al ruim vijfentwintig jaar een speciaalzaak. Het product dat wij verkopen zijn: broeken, broeken, broeken en nog eens broeken”, zegt de immer enthousiaste eigenaren Elina en Jeroen.
Over het product dat zij wilde verkopen, hoefde ze niet lang na te denken. De verkoop van broeken gaat altijd door. Niemand loopt op straat in zijn blote kont…”
Een kwart eeuw geleden was de winkel van Grote Maten voor weinig heel anders ingericht dan anno 2022 het geval is. Toen we begonnen, bestond ons assortiment uit vijf modellen en welgeteld twee lengtes. Toch ging iedere klant ook toen al met het juiste formaat broek de winkel uit.”
Alle maten
Gelijktijdig met een flinke verbouwing in 2008 werd het assortiment fors uitgebreid. Klanten hebben nu keus uit wel vijfentwintig modellen in zes lengtes”. We hebben nu acht merken spijkerbroeken”. Moeiteloos somt Jeroen de beschikbare merken op, zoals Cars, M.O.D., Brams Paris en Place du Jour. Iedere klant slaagt bij Grote Maten voor weinig: De maten lopen van 24 tot 54.”
Over het voornaamste handelsmerk van de bekende jeanszaak in Tolbert hoeven Elina en Jeroen niet lang na te denken. We zijn laaggeprijsd. De prijzen voor onze spijkerbroeken variëren van 24,90 tot maximaal 49,90.” Ook in dit opzicht hanteren we een eenvoudig principe: Een broek is met één briefje (van 50 euro, red.) betaald.”
Warmte die je ook vindt op internet
Dan komen we tenslotte bij het zo mogelijk belangrijkste handelsmerk van Grote Maten voor weinig en de beide uitermate gedreven eigenaren. Dat is de sfeer en de gezelligheid, waarover veel klanten roemen. Met iedere klant die dat wil, wordt tijd genomen voor het maken van een praatje. Bij voorkeur onder het genot van lekker bakje koffie of thee. In de winkel is prominent ruimte gemaakt voor een lange tafel waarop een ouderwets kleedje is gedrapeerd met daarop licht dat afkomstig is van een kroonluchter. Daar schuiven de klanten en de eigenaren van Grote Maten voor weinig aan.
Sfeer en gezelligheid wordt in de huidige zakelijk ingerichte samenleving, steeds belangrijker. De meeste bezoekers van onze zaak komen al jarenlang regelmatig terug. Namen wil ik nog wel een vergeten, gezichten kan ik goed onthouden. Wij kennen minstens de helft van onze klanten. De band en de warmte die hiervan uitgaat, vind je vanaf nu ook in onze webshop.